In i dimman

Igår var jag och pojkvännen hos hans föräldrar. De ville träffa mig innan jag flyger hem till Sverige för att fira jul. På vägen hem därifrån blev jag riktigt rädd. Det var så himla dimmigt. Det gick liksom knappt att se vägen. Jag nämnde för pojkvännen att jag hoppades att det här skulle gå över innan jag flyger på lördag.

Det första jag hörde på nyheterna i morse var att cirka 230 flyg från Heathrow blev inställda igår och att dimman förväntas bli värre under julhelgen. Så jävla typiskt! Var ju inte ens hemma förra julen och började genast tänka på att jag nu kanske kommer få fira jul på Stansted. Fast dom nämde ju inte Stansted alls i reportaget eller på någon nyhetssida. Varken BBC eller Skynews. Upstressad som tusan har jag de senaste timmarna försökt få reda på hur läget är på Stansted men det går inte att gå in på deras hemsida för den verkar vara överbelastad. När jag ringt Ryanair har det bara varit automatiskt meddelande om någon jävla strejk i Bryssel och ingenting om någon dimma alls. Sen bara det bryts. På webben går det bara att få reda på flyginformation inom de närmsta 24 timmarna. Ska flyga mellan fredagen 22:e och söndagen 24:e och kan åka tidigare så får man lov att boka om utan kostnad står det också. Fast vill jag göra det? Det verkar ju liksom vara lika dimmigt varje dag enligt väderleksrapporten. Ringde till Stansteds informationslinje men fick även där ett automatiskt meddelande som berättade att man inte ska ha inslagna julklappar i sitt handbaggage. Döh!

Vad ska jag göra? Tänk om jag blir fast på flygplatsen! Hemska tanke. Hatar att inte kunna ta reda på information! Är så himla frustrerad nu!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits