Pukka

För ett tag sedan var jag och storhandlade och medans pojkvännen försökte bestämma vilket kaffe han ville ha kollade jag lite på olika sorters te. Hittade paketet nedan tillsammans med andra sorter gjorda av samma företag och liksom bara blev kär i förpackningen. Tycker dom är så himla fina. Fast rätt dyrt för te men ändå. Pojkvännen fick slita mig ifrån hyllan. Jag ville ju ha allihop. Men saken är ju att jag för det första, så dricker  jag inte te speciellt ofta. I varje fall inte om man jämför med engelsmännen. För det andra så fantiserade jag om hur dessa vackra förpackningar skulle se ut på en hylla i mitt fantasihem. För just nu så bor jag i vad nästan kan beskrivas som en kvart. Så gammalt hus att det mesta håller på att ruttna bort och en sådan där typisk engelsk standard. Mitt rum har jag ju fixat och donat i så gott det går och jag är väl ändå rätt så nöjd. Men jag drömmer ju om ett hem med skandinavisk standard och stilren inredning. Teerna skulle vara så fina på en hylla i ett vitt kök. Som en färgklick. Så jag hoppas att förpackningarna inte förändras tills det att jag äntligen har skaffat ett eget hem och renoverat köket.


pukka

bild: www.pukkaherbs.com

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits