B-day

Har ju tänkt blogga om det här så himla länge, men inte riktigt hunnit med. När jag hörde att Beyones nya skiva hette B-day så började jag vilt associera varför den kunde heta så. Ja, man kan ju tänka sig att det har med att det är hennes dag alltså en förkortning av Beyonce-day. Eller hade det kanske något med Dagen D att göra men att det istället är Beyonce som kommer iland för att strida. Egentligen spelar det ju ingen roll för jag tycker det är ett sådant dåligt namn på en skiva så jag storknar. Jag undrar vad det är för folk som jobbar på hennes skivbolag egentligen. Varför stoppades det här namnet inte? Anledningen till att jag känner så är att när man säger B-Day på engelska så låter det kusligt likt hur man i Storbritannien uttalar ordet bidé. Vem vill egentligen att ens arbete ska påminna en hel nation om en typ av toalett där en vertikal vattenstråle rengör genitalierna och deras omgivning?

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits