Apan i London

En sak jag har upptäckt under mina år i London är att företag här verkar ha en förkärlek till att använda ordet apa i sina namn. Rätta mig gärna om jag har fel men det är väl knappast vanligt hemma i Sverige? Jag har visserligen sett rätt så roliga företagsnamn hemma, som favoriten från Sundsvall 'Skämtsaker och Barnvagnar', men aldrig har jag märkt något med apa i titeln. Här finns det flera företag som använder ordet monkey i sin titel och det är företag som restauranger och barer. Nedan är del 1 av 'Apan i London' en av min lokala barer 'Monkey Face' som är ett dotterbolag till restaurangen 'Nahling' som tydligen är thailändska för apansikte. Jag liksom undrar varför de tyckte att det var ett bra namn på en restaurang från början.

image33
Fästamnnen i sina Ray Charles brillor utanför baren Monkey Face, lägg märke till loggan.
Foto: Photojenny



Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits