Sydafrika vs Cheadle & Norwich

Idag ska jag iväg med jobbet och hälsa på en av våra leverantörer, ska stanna över natten. Fästmannen är sådär glad eftersom det ju är alla hjärtans dag imorgon men jag kommer att vara hemma tidigare imorgon eftermiddag än vad jag brukar vara hemma från jobbet. Jag ska laga middag och baka hjärtansformade choklad/apelsinmuffins. Hursomhelst ska vi till Cheadle, som jag förstått är en håla utanför Manchester. Hotellet har pool så kanske ska simma lite vilket jag tyckte var rätt lyxigt. Nästa vecka ska jag igen iväg med jobbet. Till Norwich, har varit där tidigare, och inte mycket att se. Men det kan ju vara kul att komma iväg från kontoret tänkte jag. Igår när jag lagade middag snicksnackade jag lite med min Nya Zeeländska flatmate. Hon berättade att hon skulle iväg till Sydafrika en vecka. Hon jobbar som lärare och just nu är det två veckors lov i skolorna här. Kul tyckte jag att hon skulle ha semester, men det visade sig att hon ska åka dit med jobbet (!?!). Så himla orättvist! Jag vill också till något exotiskt land. Cheadle och Norwich liksom bara bleknar i jämförelse med en vecka i Sydafrika. Hur har en skola råd med att skicka hela sin personal så långt bort egentligen? Skurit in på studiematerial kanske? Nej, men nu är jag ju avundsjuk, vilket jag inte gillar alls när jag är. Kul för henne är det ju förstås.


Kommentarer:
Postat av: Fridah

.. tänkte bara kika in och tipsa om en tävling jag precis dragit igång på min blogg, den är superlätt och det du vinner är en bloggdesign (om man nu är intresserad av det)

kramar :) /F


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits