You snooze... you lose

Jag är en stor användare av snooze-knappen på min väckarklocka. Både igår och idag snoozade jag cirka två timmar. Inga problem för mig. Knappen är min stora kärlek. När jag ligger i sängen alltså. Den är även min värsta fiende. Det är den som får mig att stressa som en dåre. Men med en snooze-knapp känns det så logiskt att försova sig. Som att det är helt acceptabelt att göra det. Jag brukar kalla det försovmorgon. För jag försover mig men gör det medvetet. Eller, kanske inte, för hur medveten är man egentligen när man är nyvaken?

 

Idag kom jag dessutom lite försent eftersom jag hade sådan extrem mensvärk att jag inte förmådde mig att cykla iväg till jobbet i tid. Och när jag kom hit så fanns det tårta. Med betoning på fanns, för den hade precis tagit slut. Jag fick ingen. You snooze, you lose!


Kommentarer:
Postat av: Snooze

kuuuuuuuung kung kung kung

2006-09-18 @ 21:05:33

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits