Snö

För några veckor sedan flög jag hem till gamla goa Götet. När vi närmade oss Säve tittade jag ut genom fönstret och det första jag såg var en upplyst Älvsborgsbro. En bro som för mig har kommit att representera Göteborg och min hemlängtan. För när det var som värst så påbörjade jag en ny morgonrutin. Varje dag när jag kommer till jobbet så kollar jag in populärkultursjunkiens blogg, sedan blir det snabbt in på GPs hemsida för att kolla nyheterna hemma. Man vill ju hålla sig uppdaterad. Därefter kollar jag alltid in trafikkamerorna för att få mig en dos av Göteborg. Inte så roliga bilder egentligen, eftersom det mest består av vägar, men Älvsborgsbron har blivit min favvo. Idag följde jag rutinen. Läste lite blogg. In på GP och läste att det minnsann hade snöat inatt. Läste inte mer utan gick direkt till trafiken och möttes av nedanstående bild. Efter att ha bottt i Sundsvall i tre år så trodde jag verkligen inte att jag någonsin skulle kunna uppskatta snö men det räckte med drygt ett år i London utan någon snö alls. Lyllos alla er hemma!



bron

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits