Virrpanna

I fredags fick jag panik. Under dagen hade jag inte varit utanför arbetsplatsen på hela dagen, lunch var redan kirrad. Eftersom det är ordning och reda med pengar varje fredag så tänkte jag unna mig lite läppglans och annat smått ocg gott i sminkavdelningen. Väl framme i kassan började jag rota i det svarta hålet, aka min handväska, efter plånboken. Rotade ganska länge, i alla fack, men lönlöst. Vart vad den. Fick skamset säga att jag hade tappat bort plånboken och kassörskan himlade med ögonen och är säker på alla bakom gjorde likadant. Sprang tillbaks till jobbet men jag hade ju inte använt den på hela dagen. Jag sover liksom alltid på tunnelbanan på vägen till jobbet så jag befarade att jag blivit bestulen i sömnen. Ringde i panik till en av mina flatmates men han var inte hemma men eftersom jag i min panik inte var speciellt tydlig så sa han att han kunde åka hem igen. För som han hade förstå så hade jag tappat nycklar också, vet inte om jag sa det. Men i varje fall en timme senare när jag kom hem låg ju plånboken på min byrå. Vet liksom inte hur den hamnade där. Har försökt klura ut men kan verkligen inte komma ihåg varför den hamnat där.

Så snabbspolar vi till idag. Skulle skicka ett meddelande till pojkvännen för en halvtimme sedan och samma scenario igen. Svarta hålet gav inget resultat på telefonfronten. Nu sitter jag ju här på jobbet och verkligen hoppas att telefonen ligger hemma i rummet. Jag som brukar vara så ordningsam. Eller kanske inte men med sådana grejer brukar jag ju vara det.

UPPDATERING 07.02.06

Ja men mobilen låg ju under en kudde i min säng, har ju den som väckarklocka men eftersom jag alltid snoozar så brukar jag lägga den under något så alarmet inte låter så mycket varje gång. Kan ju vara en av anledningarna till att jag försov mig idag.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits