Big Bang!!!

Jaha, man vaknar och tror att det är en typisk söndagmorgon. Inte riktigt dock. Satte på teven och fattade ingenting. Brorsan ringde och sa: Jag antar att jag inte är den första som ringer idag. Va? Tydligen har det varit en stor explosion i norra London. Klockan sex i morse. Just nu är det överallt på teve här. Alla säger att de har hört den. Jag har inte hört ett skit, så ytterligare en gång har jag sovit mig igenom en stor händelse. Och jag blir nästan lite sur att jag inte har hört något. För på nyheterna sa de att folk har hört smällen så langt bort som i Holland. Min bror som bor i Belgien kanske också hörde den.
 

Just nu är vi mest ganska roade av folks ögonvittnesberättelser. En kvinna sa: It was like seing a christmas pudding with brandy poured on top. Vilken liknelse! Ganska aktuell så här i juletider. Min pojkväns bror har en gång fått för sig att det mest julaktiga som finns är en brinnande julgran. Varför vet jag inte riktigt? Jag trodde han skulle tycka att det här var ännu bättre. Men tydligen inte.


Men som sagt jag mår bra. Har inte sett eller hört jota. Men just nu skulle jag verkligen vilja se en brinnande julgran.


tannenbaum

Oh Tannenbaum, Oh Tannenbaum...

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits