Minnen och matiné

Idag var jag ju helt borta i huvudet. Trodde att jag skulle börja jobba klockan sju i morse. Begav mig iväg till jobbet och när jag kom in undrade folk varför jag var där. Det visade sig att jag minsann inte började förrän tre i eftermiddags. Så det var bara att bege sig hem igen. Sov några timmar, men ställde klockan eftersom jag på tunnelbanan på vägen hem läste att min favvofilm från när jag var liten visades på teve. Helt underbara The Goonies. Vet inte riktigt varför jag tyckte så mycket om den. Jag tror att det var för att alla var lite outsiders. Liksom den tjocke, technerden och astmatikern på stora äventyr. Men ändå så var de ju ett sånt sammansvetsat gäng. Och jag har ju alltid varit lite svag för pirater. Och framförallt sa var ju Corey Feldman med i filmen.

I vilket fall som helst så upptäckte jag något nytt med filmen. Storebrorsan som spelas av Josh Brolin heter Brand Walsh. Det fattades ju bara on så är det helyllekillen nummer 1. Undrar om det finns ett samband. Hittade i varje fall en hemsida där man kan läsa mer om filmen för er som vill återuppleva gamla 80-talsminnen.

Annars har julen rullat på utan att lämna några speciellt djupa spår efter sig. Jobbade mest hela tiden. Men imorgon är det ju sista dagen jag jobbar på hotellet. Ska börja jobba på en PR-byra i Covent Garden den tredje januari.  Jag är förväntansfull och glad. Men det mesta med julen var nog att den bästa pojkvännen hade köpt pjux, plattång OCH parfym till mig. Han är ju bara bäst i världen.




goonies


Aah... vilka minnen!

Kommentarer:
Postat av: HENKEPENKE PIZZAPAJ

Goonies är den enda matineéfilm som fortfarande håller. Den är sjukt grym.

kram Från GBG

2006-01-07 @ 00:06:48

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits