HmmBop

VM kändes som ett avlägset minne. Slutade kolla efter att Sverige fick stryk av Tyskland. Fick ju gå hem från puben med svansen mellan benen. Riktigt pinsamt var det. Skyllde på att vissa inte kunde lämna mig I fred när jag sjöng nationalsången. Blev avbruten av en rotfrukt. Eller en man med en rotfrukt. Kålrot heter ju swede på engelska. Lika roligt varje gång (inte). Mitt i …din sol, din himmel, dina ängder gröna… var jag tvungen att lägga in ett: I don’t think this is a swede mate! En stamgäst på puben gav mig nämligen inte en kålrot, utan en palsternacka.

 


I vilket fall som helst så var ju den matchen inte en speciellt rolig upplevelse. Inte för att jag är en sportfantast men lite besviken blev man ju i varje fall. Och jag hade helt glömt av något jag noterade då. Kanske till och med förträngt det. Igårkväll råkade jag dock zappa förbi Italien-Tyskland matchen och liksom fastnade där eftersom det inte direkt fanns något annat på teve just då. Och helt plötsligt fick jag en deja vu. Jag tycker nämligen att en kille i det tyska landslaget är så himla lik en av bröderna Hanson. Den äldsta som man nästan tyckte lite synd om. För att han var mindre söt ån sin yngre bror men kanske mest för att  verkade ha världens mest jobbiga ynsta bror. Är det bara jag eller ser inte Lukas Podolski och Isaac Hanson ut som bröder? Kanske inte världens bästa bilder men ändå...



Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits