The Final Countdown

Igår var en mörk dag i musikhistorien. Efter 42 år så har nu det sista avsnittet av Top of the Pops sänts. Själv tycker jag det känns tråkigt med tanke på hur stor påverkan programmet har haft genom åren. Men samtidigt så måste jag erkänna att jag faktiskt inte har sett ett enda helt avsnitt sedan jag flyttade hit. Förra gången jag bodde här så gick programmet på lördagkvällar och då brukade jag se det rätt så ofta.. Själva tidpunkten var ju perfekt eftersom det var lagom till förfesten. Efter det att visarsiffrorna sjönk flyttades programmet 2004 till söndagar från BBC1 till BBC2 vilket ju kan förklara till att siffrorna sjönk ännu mer. I dagens musikklimat kan man ju kanske också förstå varför ett program som TOTP inte riktigt funkar. Är faktiskt förvånad att det hållt så länge som det gjort. Men en av anledningarna kan ju vara att till skillnad från hemma så ingår inte MTV i kabelteves basutbud. Men det verkar som det är fler och fler som satsar på digitalteve där det finns ett överflöd av musikkanaler. Detta i kombination med nerladdning på internet måste vara anledningen till att vi igår tog farväl av ett program som gästats av  bland andra Rolling Stones, Beatles och Madonna. Gårdagens avskedavsnitt visade även två svenska bidrag från ABBA och Crazy Frog (?).


Kommentarer:
Postat av: henke

HEJ!

KAn inte du maila mig igen. Mina mail har raderats. Har inte kvar din adress. Skiva kommer på posten. HAr just fått den nerladdad. Min skiva var borta...

2006-08-08 @ 15:41:30

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits