Mardi Gras

Oops, vet inte om det stavas så. Har ju aldrig studerat franska men av någon  oförklarlig anledning har jag en känsla av att jag skulle vara jävligt bra på det om jag hade gjort det. Men nej, jag valde tyska istället eftersom alla andra i min klass gjorde det. En anledning som känns jävligt löjlig idag och som jag ångrar väldigt mycket. Men om jag inte helt har missförstått så betyder Mardi Gras väl ändå fettisdagen. Eller?

I vilket fall som helst så sitter jag och dagdrömmer om semlor. Hade vår urgamla gasugn varit någorlunda pålitlig så hade jag väl kanske till och med gett mig på att baka några men vågar inte. Och för att vara ärlig så orkar jag inte heller. Men jag tror nog att jag ska ta mig på att steka pannkakor idag för här äter man pannkakor på fettisdagen istället för semlor eftersom det idag står pancake day i almanackan. Mums, blir sugen bara jag tänker på pannkakor med bara lite strösocker på. Det var min absoluta favorit som liten. Valde det varje gång över sylten. Glass är inte helt fel heller. Ja, nu kan nog semlan ta och slänga sig i väggen, medans jag skrivit det här dagdrömmer jag nu istället om pannkakor.

Märks det att jag bara har ätit/druckit en pulversoppa på hela dagen eller?

Kommentarer:
Postat av: Henrik

London utan semla på fettisdagen, illa. Men London lockar, kanske man kan komma över så småningom... säger Henrik, gräsänkling när Mia är på galej.

2007-02-23 @ 20:47:04
Postat av: saom

Jo, det betyder fettisdag. (Mardi=tisdag, gras=fet). Så du har alldeles rätt!

Postat av: saom

Jo, det betyder fettisdag. (Mardi=tisdag, gras=fet). Så du har alldeles rätt!

2007-03-24 @ 17:50:32
URL: http://saom.blogspot.com/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits