Oscar

Och så var det längesen igen jag var och gjorde ett avtryck här. Det enda jag egentligen kan skylla det på är tanten på mitt jobb. Hon som jag har vickat för i sju månader eftersom hon var sjuksriven på grund av stress. Vi har bara en dator i receptionen och nu när hon kommit tillbaks är det liksom inte lika lätt att smygblogga som innan men hon är sjuk idag så det blir en liten snabbis.

Idag är det en helt underbart solig och vacker vinterdag i London. Har märkt den senaste veckan att det inte längre är helt kolsvart när jag anländer i East Finchley efter jobbet. Så det börjar gå mot ljusare tider. Äntligen! Inte för att det varit särskilt kallt den här vintern men fy jag börjar avsky den här årstiden mer och mer. Undrar om det har något med åldern att göra.

Annars så har vi liksom kommit in i den stressiga Oscarsperioden igen. Förra veckan såg jag "
Venus", "Babel", "Borat" och "Little miss Sushine". Fyra av de 18 filmer vi måste se innan själva galan. Pojkvännens tradition som jag blivit påtvingad. Så just nu består alltså fritiden mest av film. Kan varmt rekommendera "Venus", tyckte den var fantastikt bra, fick mig att både skratta och gråta på en och samma gång. "Babel" känns som det kommer vara årets "Crash" (som jag ju aldrig ens såg men fått förklarat för mig, och som ingen jag känner tyckte förtjänade en nominering), den var faktiskt riktigt tråkig. Jag blev så besviken eftersom jag absolut älskade "Amores Perros" av samma regissör. Jag älskar verkligen Sacha Baron Cohen och hoppas att han kan få kamma hem en statyett för "Borat", som jag ju velat se så länge men knappt vågat för att jag nästan inte klarar av pinsamma situationer. "Little Miss Sunshine" var underhållande, det trots att jag av någon oförklarlig anledning har så svårt för Greg Kinnear. Kommer antagligen blogga mer film snart men nu får det räcka.

Nämen nu är det dags för lunch. Tror det blir soppa frå EAT idag. Som jag ju älskar eftersom de har sådan bra hemsida. Och så är ju maten god förstås.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits