Lazybones

Häromdagen hittade jag ett reklamvykort i min handväska. Man kan ju hitta allt möjligt i den då den mer liknar en allmän sopkorg än just en handväska. Antagligen har jag tagit det på någon bar eller något café, troligen det förstnämnda eftersom det var väldigt längesen jag bara var och fikade. Jag vet inte riktigt vad kortet gjorde reklam för, men på det stod med gult på blå bakgrund texten "Lazybones" och i lite mindre teckenstorlek en översättning till svenska "Latmask". Funderade på att det är underligt att uttryck är så olika från språk till språk. För en mask har ju inte ben. Inte i någon bemärkelse av ordet. Eller har jag fel? En mask ålar ju sig fram det vet väl de flesta. Men de måste väl ändå vara ryggradslösa djur? Är det någon som är expert på maskar så får de gärna informera mig om det är så att jag är helt ute och cyklar. Eller förslagsvis skaffa sig ett liv.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits