Glashjärtat och galna grodan

Igår bestämde jag mig att för en gångs skull lära mig av mina misstag. Så istället för att cykla via Ullevi hem som jag gjorde precis efter Iron Maiden så bestämde jag mig för att ta en annan väg hem eftersom U2 spelade på samma arena igår. Ifall någon hade missat det alltså. Cyklade förbi min vän Henke och bestämde mig för att hälsa på. På vägen dit sjung jag på, säkert till passerande folks stora förskräckelse, "Heart of glass" med Blondie. Alltså låten är ju bra så det tror jag inte folk skulle ha problem med men jag är ju inte världsbäst på att sjunga så det lät nog inte så bra. Eftersom Henke äger alla skivor i världen. Okej kanske inte alla men väldigt många så frågade jag om han hade någon Blondieskiva. Han svarade ja och överst i högen av alla brända skivor låg "Best of Blondie" som det visade sig att Henke hade lyssnat på bara någon timme tidigare. Vilken själsfrände!

Väl hos Henke så drack jag och han lite foköl och spelade MIG. Jag vann trots hot om att bli utklassad och för evigt skamsen. Och Henke fick sig en törn på MIG-självförtroendet. Roligast av allt var nog att jag på frågan: Vilket datum infaller Danmarks nationaldag? Och av alla 365 dagar på året så råkade jag gissa på just den femte juni, vilket var det rätta svaret. Detta storslagna ögonblick var ju tvungen att firas med en segerdans a la Joey och Chandler. Den är alltid lika rolig att göra. Men eftersom jag inte ville äckla mig allt för mycket väntade jag med den tills jag kom hem och berättade för Linda.

Idag när jag pluggade tänkte jag att jag skulle lyssna på klassisk musik eftersom jag har hört att man lär sig bättre när man gör det. Eftersom jag inte äger någon klassisk musik så lyssnade jag på Sveriges Radios webradio och eftersom den klassiska kanalen inte verkade fungera alls kom jag på den brighta idén att lyssna på BBCs webradio. Väl där bestämde jag mig för att lyssna på Radio 1 som var min favvokanal när jag bodde i London. Programmet som jag lyssnade slängde ut frågan om Crazy Frogs CD var "sad" eller "funny". Jag var genast tvungen att mejla och säga att det inte bara var sad utan även en skymf för mitt hemland. Jag önskar att den där jävla grodan skulle falla ner från himlen som i "Magnolia" och slå ihjäl sig. Eller bli skjuten. Eller nåt annat, bara den försvinner. Jag hatar den verkligen. Och tydligen gör engelsmännen det också eftersom de tyckte som jag. Tydligen har grodan ingen penis i England. De är väl för pryda för sånt där.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits