Space Oddity

Häromkvällen kollade jag på filmen"Apollo 13". Inte för att jag direkt gillar den typen av filmer. Men eftersom jag är helt novis när det gäller rymdfärdshistoria så trodde jag at någon av karaktärerna skulle dö i rymden. Vet inte riktigt var jag har fått det ifrån, men har för mig att jag sett trailern och då var det någon skruv som var lös och någon av astronauterna försvann ut i rymden. Jag hoppades på att det skulle vara Tom Hanks karaktär för jag stör mig så mycket på honom.

 

Men jag kanske missade något i filmen för jag såg aldrig den scenen. Jag satt och väntade, helt förgäves visade det sig, på att någon skulle dö. För alla kom ju tillbaks till jordklotet helskinnade. Jag blev jättebesviken. Jag hade ju tänkt mig ett scenario liknande Major Toms i Bowies "Space Oddity". Jag vet inte om det är en morbid tanke att önska att någon dör i rymden, men det skiter jag nästan i. Anledningen till denna något morbida tanke är att jag är så fruktansvärt trött på den amerikanska hjälten. Och hur den gestaltas på film. Och Tom Hanks sa sådana där äckligt klyschiga hjältegrejer.

 

Och, förresten så kändes det som att filmen var otroligt aktuell med tanke på det fiasko som nu upstått med Discovery. Kan det tänkas att kanal 5 planerat sina filmer såpass väl eftersom de visade den så nära inpå denna aktuella färd till stjärnorna? Fast om jag inte misstar mig så var väl den uppskjutningen uppskjuten?


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits