Giggs

Igår var det bokrea här på jobbet, det är ganska många bokförlag i den här byggnaden och varannan månad har de utförsäljning i välgörande syfte. Hade ju hoppats på att det skulle bli en sådan innan jul för jag måste köpa julklappar till mina flatmates. Inte för att jag vill men de andra har köpt till mig. Så det blev 18 böcker köpta igår, ska väl behålla en del själv och sedan så blev det en del till pojkvännens föräldrar. Hade ju inte planerat det men det var ju så billigt.

I vilket fall som helst så var det ju ganska lätt att handla till de två kvinnorna jag bor ihop med men det när det kom till den stackars mannen var det lite problem. Men han verkar ju gilla sport och fotboll så jag letade efter en sådan bok, dock utan någon vidare framgång. Nämnde det för en kollega som sedermera hade hittat en biografi om en Man United spelare med efternamnet Giggs som han så vänligt köpte åt mig. Visade det för pojkvännen och han utbrast att det kan jag ju absolut inte ge bort till min manliga flatmate. Jag fattade inte varför. Pojkvännen pekade på namnet och himlade med ögonen. Efter en stund trillade poletten ned. För ungefär en månad sedan tog det slut mellan min flatmate och hans flickvän. Som ju också bodde hos oss. Anledningen var att hon hade en affär med en annan man. Den andre mannens smeknamn är Giggsy. Tänk om jag hade gett bort den där boken till honom. Det hade ju varit som att spotta honom i ansiktet. Så det blev istället två deckare till honom. Men nu sitter jag här med en bok om en jäkla forbollspelare jag aldrig ens hade hört talas om innan igår. Vad ska jag med den till? Någon som gillar Man United?


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits