England hjärta Danmark

Ett tag kändes det som vart jag än i London befann mig så fanns det en Denmark St. eller Denmark Rd. i närheten. Trodde först att jag inbillade mig men häromkvällen så åkte jag förbi två stycken danska gator inom loppet av av tio minuter. En enkel sökning på www.streetmap.co.uk visade att hela 25 gator i London är dedikerade till vårt grannland. Det mest populära i Norden. På andra plats hamnar Norge med fem gator, bronset går till Finland som har tre, Sverige kommer in först på fjärde plats med ynka två gator och Island ligger sist med bara en enda. Men hur kommer det sig att danskarna är så populära? Är det ölet kanske?


Kommentarer:
Postat av: Mia

Äh det är väl Hamlet eller vikingarna, de danska var väl värst förstås, precis som idag.
Vi måste verkligen gå på DD-musikalen när jag kommer! Det vore verkligen det ultimata om PS hade varit med, att live få höra att nobody´s gonna put baby in a corner....Det skulle jag ge en hel del för kan jag säga!

2006-11-11 @ 14:28:53

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits