Allahjärtansdagsbaksmälla

Igår lagade jag middag till pojkvännen eftersom det var alla hjärtans dag. Menyn bestod av trattkantarellsoppa med hjärtformade krutonger till förrätt (tack till faster för den torkade svampen jag fick med mig senast jag var hemma). Varmrätten bestod av ungsbakade rödbetor, quornfärsjärpar med örter serverad med sallad och en sås på creme fraiche, citron och pepparrot. Glass till efterrätt. Har ju liksom aldrig lagat sådan middag innan och var lite nervös så det blev något eller några glas vin medans jag lagade. Tog två timmar att göra allt men måste säga att det var värt varenda sekund. Gillar inte direkt att skryta men fan vad gott det blev! Riktigt lyckat faktiskt.

Men, aj vad ont huvudet gör idag, blev visst något glas vin för mycket. I morse tänkte jag, ok jag åker till jobbet och dagen kommer säkert gå fort och sedan kan jag åka hem och slappa men så påminde pojkvännen mig om att vi ska kolla film med hans syster och hennes pojkvän. Känner ju inte alls för det men det är bara en dryg vecka kvar till Oscarsgalan så vi måste kolla film varenda lediga stund känns det som. Till råga på allt ska vi se "United 93" och jag har en känsla av att jag kommer att kräkas av amerikansk patriotism. Det eller kanske av vinet jag drack igår. Eller en kombination av de båda.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits