Celebrity Big Brother

Nu är det dags igen för en ny omgång av Celbrity Big Brother. Tiden går så fort. Jag trodde verkligen inte att jag någonsin skulle kunna falla för BB igen eftersom jag var rätt så uttråkad av den svenska versionen och slutade helt att följa programmet. Men nu är det så att jag självklart har fastnat igen. Det beror väl på flera anledningar:

1. Pojkvännen är helt BB-tokig och till en början tvingade han mig att titta.
2. Som popjunkien avslöjade här är programmet enormt mycket större här och om man inte har koll har man ju inget att prata med folk om eftersom de flesta drabbas av Big Brother feber.
3. Det är så mycket roligare att Big Brother faktiskt pratar med deltagarna, vad jag kan minnas av svenska versionen så hade deltagarna ingen konversation med Big Brother i bikten förutom om de hade gjort något förbjudet.
4. Programmet har tre dotterprogram (me det syftade jag på ordet dotterbolag men brödraprogram kanske vore bättre i det här sammanhanget) som är extremt underhållande: Big Brothers Little Brother, Big Brother Big Mouth och Big Brothers Big Brain. Vilket gör att det är så mycket lättare att fastna i programmet.
5. Det finns en kändisversion, vilket ju aldrig skulle funka i Sverige. Men med mediernas absoluta fixering om kändisar i det här landet så har nästan alla dokusåpor en kändisversion, som brukar vara i ungefär tre veckor bara.

I vilket fall som helst så var det premiär för Celebrity Big Brother igår och jag trodde knappt mina ögon när några av deltagarna anlände. För vad som kännetecknar de celebs som går in i huset är att de alla var ganska stora en gång i tiden men idag är bortglömda. De flesta gör den här typen av program enbart för att göra comeback. Första deltagaren var dock ingen mindre än Jermaine Jackson. Michaels brorsa liksom! Och han verkade något stel, hanhar bacillskräck och hans största rädsla är att dela toalett med andra. Vad gör han där egentligen? Sedan var det en massa folk man knappt hört talas om. Men sist av alla anlände, till skillnad från alla andra inte i en limosin utan en van, och inte vilken van som helst. Ledmotivet för min gamla favvoserie spelade i högtalarna. Jo, Dirk Benedict steg ur vanen. Trodde inte det var sant. The Face från A-team liksom. Och han verkar vara hur skön som helst. Detta har han sagt om Big Brother upplevelsen:

"My sons persuaded me to do the show. I'm a recluse...I expect 25 days of absolute hell."

Åh det kommer ju bli så bra med alla stora egon och alla gräl!


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits