Det hänger på håret

Jag tror inte att jag är ensam om att ogilla vissa frisyrer. Jag har länge haft svårt för att kolla vädret på SVT då jag stör mig så mycket på metrologen Pär Holmgrens frisyr. Den är ju från ett annat århundrade, rent bokstavligt. Den upprör mig så till den grad att jag inte uppfattar väderleken överhuvudtaget. Därför höll jag på att tappa hakan när jag läste i Metro att han ska klippa sig nästa vecka. Egentligen skulle ju sådant här inte ha något nyhetsvärde, men det påverkar i varje fall mitt liv, och många andra med mig. Det är jag säker på. Pär sa att frisören fick bestämma hur det skulle bli. För det första tror jag knappast att en frisör vid sina sinnens fulla bruk skulle klippa en sådan frippa ifrån början. För det andra hoppas jag verkligen att Pär kommer till en vettig salong som förklarar för honom att det är förbjudet att se ut som han gör i huvudet. I varje fall om man jobbar på TV. Det värsta av allt är dock att han verkar vara stolt över den. Pär, kamma dig!

 

Och till er som  kanske undrar varför jag hängt upp mig så på andras hår när jag ser för jävlig ut i huvudet själv vill jag meddela att Frida kommer hit till helgen och ska klippa till det svintoslitna håret. Färga får man göra när lönen kommer.

 


Kommentarer:
Postat av: Arna

Hehehe, va skön du är :)

2005-08-03 @ 20:13:45

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits