Voila!

De senaste dagarna har varit varma och omvälvande. Alla jag känner i London mår bra. Men hjälp vad man blev skraj. Nerverna har inte varit de bästa.

 

På jobbet har det varit stressigt värre. Speciellt med tanke på Iron Maiden konserten som var här i Götet i lördags. Var hur mycket fulla hårdrockare som helst som campade hos oss. Skräpade ner gjorde de också. Sen är det inte så där jätteroligt att bo bredvid Ullevi när det är evenemang där. När jag cyklade hem från jobbet var framkomligheten på cykelbanan något begränsad. Jag skiter i att stanna utan plingar alltid med ringklockan. Folk var hemska. En kvinna sa att hon inte var blind och att hon såg mig eftersom hon kom gåendes mot mig på cykelbanan. Men varför går man då på cykelbanan? Om hon inte var blind alltså. Jag hatar turister. Har jobbat för mycket med dem. Jag menar inte att alla är dumma i huvudet men de flesta är det i varje fall.

 

Häromdagen hade jag det stora nöjet att checka in en fransyska som inte kunde någon engleska. Och jag kan ingen franska. Fick hämta ordböckerna. Tog typ 20 minuter att checka in henne. Och efter ett tag kom hon tillbaks och tydligen fungerade inte nyckeln till elskåpet på hennes husvagnsplats. Jag tog extranyckeln och gick med henne ut. Vi var tysta hela vägen eftersom vi inte kunde kommunicera över huvudtaget. När jag kom till platsen låste jag upp och sa: Voila! Och sedan gick jag. Lite komiskt kanske när man tänker tillbaks på det. Varför kan inte folk bara lära sig engelska? Det undrar jag.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits