Get a room!!!

Jag har aldrig varit speciellt förthjust i offentliga ömhetsbevis. Hångel tycker jag är något högst privat som hör hemma bakom lyckta dörrar. En liten puss på munnen och en kram är det ju inget fel på. Det är ju nästan lite gulligt. Men grovhångel i parker, på stranden, på bussar och barer är enligt mitt tycke totalt oacceptabelt. Ett av mina favvoljud är ändå det där schyssta smackandet som uppstår av en puss. Men notera att det bara gäller när jag själv är inblandad i produktionen av detta ljud. Annars är det rent ut sagt äckligt att lyssna på.

 


En gång satt jag framför ett par kåta tonåringar på en buss och i en dryg halvtimme, vilket var hela min bussresa, så hånglade dom. Så irriterande! Man ju inte direkt be dom att sluta heller. För det blir ju lite pinsamt. Jag vet att jag har en del vänner som delar min åsikt. Så senast som igår fick jag ett upprört meddelande angående parkgrovhångel från en av dom.

 


I vilket fall så tror jag dock att det kommer att bli problem för mig idag. För här är det nämligen National Kissing Day idag. Varför kan man ju fråga sig. Jag vet att jag låter som en gammal kärring men jag tycker faktiskt att det är fel att uppmuntra folk till ett sådant beteende. Det är ju en fin tanke men jag tror ändå inte att det är bra. Dagen existerar säkert bara för att sälja kort, precis som med alla hjärtans dag. Förresten så borde väl egentligen alla dagar vara kyssdagar. Så länge det sker inom lås och bom.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits