Hot in the city

Det är helt äckligt varmt här nu. Jag har aldrig spenderat tid i London i juli månad och nu förstår jag varför folk varnar för det. Idag ska det bli 32 grader och det låter väl kanske helt underbart för de flest. Men jag har liksom aldrig varit en för värme. Hemma är det ju så lätt att bara ge sig ut till havet när det blir värmebölja för att svalka av sig men här finns inte riktigt det alternativet. I och för sig kan man ju sätta sig på ett tåg och åka till kusten. Det är bara så dyrt att åka tåg här, trodde liksom inte att det kunde bli dyrare än SJ men ack så fel jag hade.


Fläktar gör det inte heller, utan det är så tryckande vindstilla att man inte vet vart man ska ta vägen. Gårdagen spenderades främst av att slåss med pojkvännen om den lilla fläkten på hans rum och att gny och pusta och gnälla om att det var varmt. Alldeles för varmt. Och igår var det ju bara 30 grader.

Jag riktigt fruktar tunnelbanan hem efter jobbet. Den som ju är lite för varm redan på vintern är helt outhärdlig sådana här dagar. Hade väl funkat om det fanns plats. Men som situationen är så brukar det ju vara ganska trångt med folk i vagnarna. Folk som är varma och svettiga. Eftersom jag är kortare än genomsnittet så hamnar min näsa i lagom höjd med andras armhålor. Risken för att jag kommer svimma av antingen värmeslag eller andras äckliga svettodörer är alltså enormt stor.

 Läste precis väderprognosen för morgondagen... 33 jävla grader!!!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits