Jag mötte London-Lassie

I populärkultursjunkiens ära tänkte jag att blogga lite om mina kändisspaningar i London. Har väl kanske inte varit sådär jättemånga, men värt att blogga om ändå. Plus att det är hur lugnt som helst på jobbet och jag inte direkt har något annat att göra.

 
  • I januari såg jag flinten på Prins Charles som var på teater mittemot mitt dåvarande jobb. 
  • Samma månad var jag på ett litet chaskigt engelskt caff för att köpa en lunchmacka. Skulle precis betala för mackan när en bekant kvinna undrade om det inte var så att jag hade tappat ett kvitto. Så var det. Jag tackade. Hon sa: Jag tänkte det kanske var viktigt. Vilket det ju säkert inte var för jag har alltid tusen helt onödiga kvitton i min plånbok. Inte förrän jag satte mig ner för att äta insåg jag att kvittokvinnan var ingen annan än Vivienne Westwood. 
  • För några veckor sedan såg jag Jamie Oliver två gånger på samma vecka. Hans bokförlag befinner sig i samma hus som mitt jobb. 
  • För ett par veckor sedan mötte jag en gammal kursare i Covent Garden. Vi skulle träffats i Camden som ju är lite närmare där jag bor men hon hann inte i tid. Så jag var lite grinig över att behöva åka ända in till West End när det var så varmt (se föregående inlägg). I vilket fall som helst gick vi till en pub och efter fem minuter valsade ingen annan än Mads Mikkelsen in och satte sig bara nåt bord bort. Han är ju bara så vacker! Jag var helt plötsligt inte alls speciellt grinig över att befinna mig i Covent Garden.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits