Idiotpatriot

Jag har blivit en riktigt patriot sedan jag flyttade utomlands. Det är väl oftast så att man inte saknar kossan förrän båset är tomt, eller vad det nu heter. IKEA har jag ju i och för sig alltid älskat men nu åker jag dit av en helt annan anledning. För att inhandla godis, sill och annan svensk mat som inte finns någon annanstans. Saker som man normalt inte längtar efter men som nu har blivit som en drog som man inte kan få nog av.
 

Allt som oftast kan man också höra mig skryta om svensk musik, design eller till och med teknik! Detta fenomen håller på att driva min stackars pojkvän till vansinne. Jag har blivit så blå och gul som man kan bli. Kollade till och med på OS för att kunna skryta om våra guldmedaljer. Och jag som inte ens gillar sport!

Nåväl, igår nådde min nyfunna patriotism helt nya proportioner. Semi-final i Eurovisionen. Jag röstade! Slösade pengar på självaste Carola! Jag känner inte igen mig själv längre. Det kändes so matt det var min plikt som utlandsvensk, men nu känner jag mig tragisk. Jag trodde aldrig att det skulle gå så här långt. Jag älskar ju mitt hemland men jag tror nästan jag glorifierar gamla Svedala lite väl mycket. Anledningen måste vara att jag har sådan sjuk hemlängtan. Jag måste åka hem snart för det här börjar bli lite väl mycket.


Kommentarer:
Postat av: alex

darling, rösta på carola! vad har hänt? hela svenska folket röstade väl typ på lordi...
saknar dig, när kommer du hem och njuter av den svenska sommaren som du verkar vurma för så häftigt plötsligt? puss och kram

2006-06-09 @ 21:09:04

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits