I went to Iran and all I got was this lousy outfit

Alltså det är ju helt fantastiskt att det inte blev krig mellan Storbritannien och Iran. Hade ju satsat pengar på det om jag hade några. Eller kanske inte. Känns inte helt moraliskt rätt att satsa pengar på krig direkt.  


I vilket fall som helst tycker jag ändå bildena på de friade soldaterna (eller var de nu var, är ju inte så bra på militärtitlar och sånt tjafs) ändå är rätt komiska. Okej, kostymerna som killarna har fått håller väl kanske inte Armani-klass men det är trots allt kostymer som ju ändå känns ganska formellt. Vad jag undrar är under vilken sten de hittade den enda kvinnan i sällskapets kläder. Det ser ju inte riktigt klokt ut. Bilden nedan visar ju inte hela outfiten men fy vad gräslig. Okej, jag kan förstå slöjan och den är inte vad jag hade stört mig på om jag var i hennes skor. Skor ja, de har jag inte ens sett men vågar inte ens tänka på vad de kan ha tvingat ner hennes fötter i. Byxorna är några slags snickarbyxor a la 1986. Den vit- och rödrandiga tröjan är ju absolut inte den mest smickrande på henne och jackan ser förförlig ut. Hon ser helt malplacerad ut. Som en katt bland hermeliner. Stackars!!!



hostage
Bild:
www.bbc.co.uk


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits