Borde vara olagligt!

Det jag stör mig på mest just nu är en reklam som går på teve här i Storbritannien just nu. Ganska ofta också. Antar att den inte går hemma eftersom det är reklam för Fosters som ju är en öl och det får man väl inte visa i Sverige om det inte är lättöl (är det så fortfarande? kanske inte, kommer inte ihåg mina medielagar) och jag antar att Australien inte producerar lättöl. Rätta mig gärna om jag har fel. Har  i vilket fall som helst försökt leta efter reklamen förgäves men kan inte hitta den online, eller kanske inte förgäves men eftersom jag är på jobbet just nu så hinner jag inte riktigt leta efter den mer än i en kvart.

I vilket fall som så borde jag verkligen gilla reklamen eftersom min favvolåt 'Blister in the Sun' med Violent Femmes är med, men redan första gången jag såg den kändes något helt fel. Nästa reklampaus upptäckte jag varför det var fel. De har ändrat texten! (se nedan) Antagligen för att originalet kanske hade lite väl mycket antydningar till droger men ändå, jag tycker faktiskt inte man får lov att göra så. Det borde vara olagligt även om bandet har gått med på det! Förstör!

Originalet: When I'm walkin' I strut my stuff, man I'm so strung out, I'm high as a kite I just might stop to check you out.

Reklamens ändrade version: When I'm walkin' I strut my stuff, man I'm so hung out, I fly like a kite I just might stop to check you out.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits