Deppigt värre

Jo, nu är det Oscarsdags igen och emligt tradition ska de flesta av de nominerade filmerna ses innan själva galan. Igår kväll var det dags för 'Sweeny Todd - The Demon Barber of Fleet Street'. Johnny Depp har ju blivit nominerad för bästa manlige skådespelare för sin roll som barberaren. För det första vill jag bara saga hur trött jag blir på samarbetet mella Tim Burton och hans fru Helena Bonham-Carter och Johnny Depp. Finns det liksom inga andra skådespelare han kan vända sig till. Jag tyckte om Burton's tidigare filmer men nu känns det som om alla är likadana. Inte trovärdigt alls. I vilket fall som helst var det återigen lustigt att se Johnnny Depp med sin usla engelska dialekt. Det är ju en musikal och jag kunde verkligen inte hålla mig för skratt när Depp levererade sin första sång. Jag undrar om han tror att han är David Bowie. Förresten, ser han inte lite ut som Beethoven? Tyckte jag läste i en intervju nyligen att Depp svurit på att han aldrig mer skulle ge sig in i ett musikalprojekt och det borde vi alla vara tacksamma för. Verkligen inte värd en Oscarsnominering. Det ända som var värt att se filmen för var Alan Rickman som ju är så himla bra på att spela elak.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits